قالیباف:انتقاد از قهرمان بازی و ماجراجویی در سیاست خارجی/ هرکس سر و صدا کرد قصد مبارزه با مفاسد اقتص
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

قالیباف:
انتقاد از قهرمان بازی و ماجراجویی در سیاست خارجی/ هرکس سر و صدا کرد قصد مبارزه با مفاسد اقتصادی را ندارد
قالیباف در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مبارزه با فساد سر و صدا ندارد هر کس در این رابطه سر و صدا کرد باید دانست که قصد مبارزه ندارد گفت:مثل این است یک شکارچی که برای شکار به کوه می رود همان ابتدا یک تیر هوایی بزند دیگر شکاری نمی ماند.
 

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر قالیباف چهار شنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما در پاسخ به سوالی اظهار داشت: هر وقت برای اداره کشور گروه های سیاسی با ولایت فقیه مرزبندی پیدا کردند هم به کشور و هم به انسجام کشور ضربه زده شده است.

وی یادآور شد: در دولت های قبلی به یاد دارید که به بهانه کم بودن اختیارات رئیس جمهور و یا مباحث حاکمیت دو گانه با ولایت فقیه مرزبندی درست کردند. این انتقاد من به سه دوره هشت ساله است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که حرکت به آینده نباید معطوف به گذشته باشد تصریح کرد: یک وقت گفتند قانون کفایت لازم را برای رئیس جمهور ندارد. خب برادر محترم اگر نداشت چرا نامزد شدید؟

مجری برنامه پرسید برخی نیز می گویند شفافیت لازم را ندارد که قالیباف در این زمینه گفت: به عقیده من شفافیت لازم را دارد البته اگر قانون نیاز به تفسیر داشته باشد شورای نگهبان مرجع تفسیر است. حالا اگر تفسیر کرد رئیس دولت نپذیرد این که سلیقه ای نیست قانون است.

وی با بیان این که به خاطر ضعف های گذشته فرصت ها را از دست دادیم بیان کرد: یا قانون را درست اجرا نکردند یا سیاست بازی کردند.

شهردار تهران با تاکید بر این که مردم باید باورشان این باشد که حضورشان و نظرشان مهم است و شنیده می شود بیان کرد: خوب نیست الان بگویند ما رای می دهیم اما معلوم نیست چه شود.

از قالیباف در رابطه اختلافات در دولت سوال شد که وی در پاسخ گفت: من اگر جایی اختلاف باشد اختلاف بر سر اجرای برنامه ها و منافع مردم خواهد بود هرگز سیاست بازی و مسائل حزبی و اختلافی نخواهیم داشت.

وی در انتقاد از سیاست بازی ها خاطر نشان کرد: امروز برخی از نامزدها را شما می بینید که هشت سال قبل در جهت مقابل اردوگاه امروزشان بودند چه اتفاقی افتاده که در اردوگاه دیگر قرار گرفته اند و ظرف 8 سال جا عوض بکنند این سیاست بازی است.

قالیباف در پاسخ به سوالی در رابطه با به نتیجه نرسیدن اقدام برای انتخاب گزینه واحد از طریق ائتلاف سه گانه اصولگرایان تصریح کرد: قبلا هم گفتم معنی ائتلاف این نیست که هر سه نفر مثل هم فکر کنند البته ما در مبانی یک طور فکر می کنیم. همچنین معتقدیم اگر کسی خلف وعده کند نمی تواند کار را پیش ببرد. دوستان الان باید پاسخ دهند. هرچند یکی از نامزدها کنار رفت.

وی ادامه داد: شاخص های ائتلاف سه گانه مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی بود نتایج نظرسنجی ها هم مشخص است بنابراین باید تصمیم گیری شود اگر به غیر از وعده مان عمل کنیم چیزی جز سیاست بازی نیست چون که حق مبناست نه سیاست بازی.

قالیباف در پاسخ به سوالی در رابطه با اولویت های سیاست خارجی به رویکرد منطقه گرایی اشاره کرد و گفت: مزیت ما همسایگان و منطقه خاورمیانه است. مزیت ما آمریکای جنوبی نیست ما باید بدانیم کجا پا می گذاریم.

وی با بیان این که همچنین نباید اجازه دهیم اقدامات برای ایران هراسی به نتیجه برسد گفت: رفتار تهدید آمیز نداریم و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نیز نداریم.

قالیباف با بیان این که دیپلماسی اقتصادی و عمومی کشور ما تعطیل بوده است بیان کرد: باید از توان ملی برای پیشبرد دیپلماسی استفاده کرد.

مجری برنامه در رابطه با برنامه قالیباف در خصوص تحریم ها سوال کرد که وی در پاسخ گفت: این را به غلط جا می اندازند که مردم احساس کنند ریشه مشکلات تحریم است. من نمی گویم هیچ ارتباطی نیست اما سهمش بسیار کمتر از سوء تدبیر است.

وی اضافه کرد: برای تحریم ها یک راه این است که پا روی عزتمان بگذاریم در حالی که انرژی هسته ای حق ما است و آمریکایی ها در این زمینه زور می گویند. ما نباید ظلم و زور را بپذیریم.

قالیباف یادآور شد: مگر در دوران اصلاحات که عزیزان دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند تعلیق امضا نشد آیا طرف مقابل پذیرفت؟ آن ها گفتند تعلیق بعد تعطیل و بعد هم تخریب یعنی کاری که در لیبی صورت گرفت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان این که در سیاست خارجی رفتار قهرمان بازی و ماجراجویی نباید داشته باشیم خاطر نشان کرد: نباید در سفر اول نیویورک در سفر آخر یک حرف دیگر. نباید بگوییم قطعنامه کاغذپاره ای بیش نیست. این حرف غلط است قطعا بیش از یک قطعنامه است و آثارش را نیز می بینیم. از طرف دیگر هم نباید بگوییم همه مشکلات ناشی از تحریم است این ناشی از سیاست بازی است.

وی افزود: رفتار احساسی جایی در سیاست خارجی ندارد.

قالیباف در پاسخ به سوالی درخصوص مسائل اقتصادی کشور تاکید کرد: الان نرخ ارز لحظه ای است بنده بر اساس برنامه ای که دارم نرخ ارز را در کشور تثبیت خواهم کرد.

مجری سوال کرد تا دو سال بعد این اقدام صورت گرفت که قالیباف گفت: نه خیر در 6 میتواند محقق شود تا دو سال که اقتصاد از پا در می آید.

قالیباف در رابطه با دیگر برنامه هایش گفت: بر اساس برنامه ای که دارم درآمدهای یک میلیون تومان به پایین را از مالیات معاف خواهم کرد. یک میلیون تومان خط فقر است نباید مشمول مالیات شود.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مفاسد اقتصادی بیان داشت: مبارزه با فساد سر و صدا ندارد هر کس در این رابطه سر و صدا کرد باید دانست که قصد مبارزه ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مثل این است یک شکارچی که برای شکار به کوه می رود همان ابتدا یک تیر هوایی بزند دیگر شکاری نمی ماند همه می فهمند بنابراین مبارزه با فساد شعار نیست. شما ببینید این دولت بیشترین شعار مبارزه با فساد را داد اما بزرگترین مفاسد هم در این دولت اتفاق افتاد.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آمارهای اقتصادی گفت: آمار را قبول دارم اما در دولت اجتماعی مردم باید شاهد دست آورد ها باشند نه روی کاغذ. هزار بار فلسفه عدالت را بگویید مردم نمی شنوند عدالت را باید بچشند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص جایگاه فرهنگ در دولت وی گفت: فرهنگ فراتر از وزارت ارشاد است و این که چه تعداد صندلی سینما داریم و تیراژ کتابها چقدر است. علاوه بر بخش کمی بخش کیفی هم مهم است. اگر در کشوری کرامت انسانی از بین برود اخلاقیات حفظ نشود همه چیز را از دست داده ایم.

مجری برنامه سوال کرد برای شما مصون سازی الویت است یا محدودیت که قالیباف در پاسخ بیان کرد: مثل این است که بپرسید آزادی را می خواهید یا عدالت را. حتما مصون سازی اساس کار است اما محدودیت هم برخی جاها باید باشد. مهم این است که سلیقه ای عمل نشود. مثلا یک نفر بگوید پهنای باند این قدر.

ما با فیلترینگ مخالف نیستیم همه دنیا دارد اما در آنجا سلیقه ای نیست.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ممیزی ها در وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: یک جا را بگویید ممیزی نداشته باشد. در آمریکا که می گویند مهد تمدن است کتاب لانه جاسوسی را چاپ نکردند. مهم این است که سیاست بازی نشود که اگر این گروه آمد تمام روزنامه های آن گروه را ببندد و یارانه اش را ندهد.

وی در پایان سخنانش در خصوص علت حضورش در عرصه انتخابات با بیان این که ضعف مدیریت ما را از پا در آورده در حالی که کشور ما ثروتمند است گفت: من تلاش می کنم به این بی حساب و کتابی ها پایان دهم. البته من زیاد اهل حرف زدن نیستم از این که در این 20 روز خیلی حرف زدم امیدوارم مردم من را ببخشند و امیدوارم در آینده با کارم با آن ها حرف بزنم.

کلید واژه های مطلب:
کاندیدای یازدهم انتخابات ریاست جمهوری
|
شبکه خبر
|
محمد باقر قالیباف
|
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 3:59 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 55629
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1